Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Huhtamaki przejmuje Elif

Poprzez przejęcie Elif firma Huhtamaki wzmacnia swoją pozycję na rynku opakowań elastycznych i rozszerza portfolio o nowe rozwiązania zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju.

© Elif

Firma Huhtamaki przejęła firmę Elif, będącą producentem opakowań elastycznych dla branży FMCG. Inwestycja o wartości 350 milionów funtów ma pozwolić firmie Huhtamaki na umocnienie pozycji w zakresie produkcji opakowań elastycznych i rozszerzenie portfolio produktów oraz oferowanych technologii o zrównoważone rozwiązania. Firma Elif specjalizuje się w produkcji opakowań z polimerów pochodzących z recyklingu zarówno poprzemysłowego, jak i poużytkowego. Posiada również zaawansowany system zbierania i utylizacji odpadów opakowaniowych. Jak podkreśla producent, ponad 90 procent portfolio produktów Elif nadaje się do recyklingu, a w jego skład wchodzą również folie nadające się do kompostowania. W 2020 roku sprzedaż netto firmy Elif wyniosła około 163 milionów euro. Producent posiada dwa nowoczesne zakłady produkcyjne w Istambule w Turcji i Kairze w Egipcie. Dzięki temu przejęciu Huhtamaki rozszerza swoją działalność w zakresie produkcji opakowań elastycznych na Turcję. Ponieważ zdecydowana większość produktów Elif nadaje się do recyklingu lub kompostowania, przejęcie to stanowi również znaczący krok w realizacji ambicji Huhtamaki, aby do 2030 roku 100 procent jej produktów nadawało się do recyklingu, kompostowania lub ponownego wykorzystania.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty