Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

09-10.10.2024 · Packaging Innovations, Kraków

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Packaging Poland, Nadarzyn

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland, Nadarzyn

Światowa jakość lokalnej marki. Słodka współpraca

© Metsä Board

Nowe atrakcyjne, sześciokątne opakowanie na trufle to ostatnia innowacja firmy Kultasuklaa mająca na celu zmniejszenie zużycia tworzyw sztucznych. Kultasuklaa to fińska firma rodzinna, która już od ponad 30 lat ręcznie wytwarza czekoladowe smakołyki. Za kluczowe elementy uznaje ona najwyższą jakość i stosowanie materiałów premium zarówno do produkcji swoich wyrobów jak i ich opakowań.

Czekolada jest wrażliwa na światło, ciepło i powietrze. Tradycyjnie cukierki i trufle są pakowane pojedynczo w foliowe owijki lub umieszczane są w pudełkach na tackach z tworzyw sztucznych. Dzięki nowym opakowaniom na trufle, Kultasuklaa chce zredukować zużycie tworzyw sztucznych zmniejszając wpływ swoich produktów na środowisko, bez szkody dla trwałości cennych składników. Firmie Kultasuklaa udało się nawiązać efektywną współpracę, między innymi z firmą Metsä Board, która spełniła wszystkie wymagania rodzinnego biznesu. Współpraca między partnerami zaowocowała funkcjonalnym i wyróżniającym się rozwiązaniem, które pomoże rodzinnemu producentowi czekoladek realizować lokalną politykę oraz ograniczy zużycie tworzyw sztucznych.

Ochrona dzięki lokalnej jakości
Oprócz zredukowania ilości tworzyw sztucznych dla Kultasuklaa istotne było, aby półprodukty używane do wytwarzania opakowań pochodziły z surowców lokalnych i były produkowane w sposób etyczny. Wiele potrzebnych surowców, z których firma korzysta na co dzień do wytwarzania wyrobów czekoladowych, przyjeżdża z dalekich stron. W idei rodzinnego bisnesu ważnym jest, aby opakowania były produkowane lokalnie, z miejscowych surowców. Jako nowy materiał na opakowanie firma wybrała Prime FBB EB produkowany przez Metsä Board. Rozwiązanie to tektura barierowa przystosowana do bezpośredniego kontaktu z żywnością, która jest produkowana w zakładzie Metsä Board w Kyro. Dzięki powłoce z barierą dyspersyjną, tektura zapewnia średni poziom ochrony przed tłuszczem i wilgocią, niezbędny w przypadku produktów czekoladowych. Materia, choć lekki jest wytrzymały oraz nadaje się nie tylko do druku offsetowego, ale również fleksograficznego i cyfrowego. Dzięki tekturze z powłoką dyspersyjną nie było potrzeby stosowania dodatkowych elementów z tworzyw sztucznych, a całe opakowanie trufli można z łatwością poddać recyklingowi. Jasna powierzchnia tektury z włókien pierwotnych zapewnia znakomitą jakość druku.

Dodatkowe efekty
Firma Kultasuklaa chciała, aby kształt opakowania z jej truflami wyróżniał się na tle typowych pudełek. Konstrukcja opakowania została zaprojektowana przez CadPack, a układ oraz szata graficzna stworzyła agencja DesignCompany. Z kolei nadruk na opakowaniu wykonała firma Markprint. Innowacyjny sześciokątny kształt sprawia, że opakowanie dobrze wyróżnia się na półce sklepowej. Charakterystyczne rysy mają również zachęcać konsumentów do zakupu tego opakowania jako prezentu. Nowy kształt idealnie pasuje do okrągłych trufli, które można teraz pakować ściśle, bez marnowania miejsca. Trufle można wygodnie przechowywać w opakowaniu, ponieważ pokrywkę można łatwo otwierać i zamykać. Zaprojektowane zostały również dedykowane wykończenia opakowania dla poszczególnych smaków. Sześciokątny kształt umożliwia drukowanie na wielu powierzchniach. W projekcie wykorzystane zostały wszystkie zewnętrzne powierzchnie opakowania. Znaleziono również miejsce dla obowiązkowego oznakowania żywności.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty