Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Proekologiczne opakowania na lody

 

 

 

Coraz częściej słyszymy o tym, jak ekologiczne opakowania są produkowane z nietypowych materiałów. W ostatnim czasie karton Cupforma Natura z oferty Stora Enso znalazł zastosowanie przy stworzeniu proekologicznego opakowania na lody marki Carte d’Or. Firma Unilever, będąca producentem tego przysmaku, podjęła decyzję o jego wprowadzeniu na włoski rynek. Stora Enso podkreśla, że karton wykorzystany w opakowaniu powstaje w oparciu o odnawialne włókna. Uzyskał nawet certyfikat PEFC. Posiada on także biodegradowalną powłokę barierową. Dzięki temu opakowanie po zużyciu może być poddane recyklingowi bądź kompostowaniu w dedykowanych, istniejących ciągach przemysłowych.

Kooperacja ta podkreśla korzyści środowiskowe związane z zastąpieniem tradycyjnie stosowanego opakowania plastikowego przez kartonowe, są oczywiste. Surowiec wykorzystywany do produkcji kartonu Cupforma Natura pochodzi z monitorowanych i identyfikowalnych źródeł oraz z upraw prowadzonych zgodnie z polityką zrównoważonego rozwoju. Okazuje się, że opakowanie wykonane z tego surowca jest o dwadzieścia trzy procent lżejsze od wersji wykonanej z tworzywa sztucznego, a jego wdrożenie oznacza dla Unilever znaczącą redukcję zużycia tego materiału. Opakowania na włoską partię lodów Carte d’Or są wytwarzane w zakładach Seda Italy w Neapolu. Wspomniana dwustronna powłoka barierowa, jaka cechuje wykorzystywany do ich produkcji karton Cupforma Natura, ma chronić zawartość w naturalnych dla niej warunkach mrozu i wilgoci. Warto dodać, że o  proekologiczności nowego opakowania decyduje też jego wieko, również wykonane na bazie Cupforma Natura. Według Story Enso parametry kartonu są także istotne w kontekście jego zadrukowywania, a co za tym idzie – właściwego wyeksponowania marki. Wieko również jest wytwarzane w zakładach Seda International, przy wykorzystaniu specjalnej technologii, umożliwiającej nadanie mu odpowiedniego kształtu.Karton Cupforma Natura jest produkowany przez Stora Enso od 2011 roku. Obecnie jest on oferowany w kilku wariantach, w zależności od końcowego zastosowania. Z myślą o żywności typu fast food czy food-to-go jest on pokrywany jednostronnie powłoką polimerową. W przypadku zimnych napojów, zup czy – jak w przypadku Carte d’Or – lodów niezbędne jest naniesienie powłoki po obu stronach.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty