Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Aseptycznie i ekologicznie

Opakowania kartonowe Coca-Cola Fuze Tea są produkowane przy użyciu materiałów pochodzących w 100 procentach z odpowiedzialnych źródeł, co przekłada się na redukcję emisji dwutlenku węgla do atmosfery.

© SIG

Od marca 2021 roku opakowania kartonowe Coca-Cola Fuze Tea w Holandii są produkowane w sposób bardziej zrównoważony, tj. przy użyciu materiałów pochodzących w 100 procentach z odpowiedzialnych źródeł. Fuze Tea jest pierwszą marką produkującą mrożoną herbatę, która przeszła na bardziej zrównoważone opakowania kartonowe, używając innowacyjnego materiału opakowaniowego Signature firmy SIG.

Aż 95 procent nowego aseptycznego opakowania kartonowego napoju marki Fuze Tea zostało wykonane z surowców roślinnych, takich jak tektura z odnawialnego i odpowiedzialnie pozyskiwanego drewna oraz polimery powstałe na bazie drewnopochodnego oleju talowego, wytwarzanego jako produkt uboczny przy produkcji papieru. Wszystkie trzy warstwy opakowania - tektura, aluminium oraz polimery posiadają certyfikaty potwierdzające ich zgodność z zasadami zrównoważonego rozwoju. Tektura posiada certyfikat FSCTM, polimery są certyfikowane przez system bilansu masy, a aluminium zostało odznaczone certyfikatem Aluminium Stewardship Initiative (ASI). Zamknięcie opakowania również powstało w oparciu o polimery pochodzenia roślinnego. Ponadto niezależna ocena cyklu życia produktu wykazała, że materiał opakowaniowy Signature pozwala zmniejszyć ślad węglowy powstający przy produkcji opakowań. Przejście na aseptyczne opakowania kartonowe wykonane w 100 procentach z materiałów pochodzących z odpowiedzialnych źródeł jest zgodne z ambicjami Coca-Coli w zakresie zrównoważonego rozwoju. Oddział w Holandii od dawna pracuje nad tym, by wszystkie jej opakowania były bardziej zrównoważone, np. redukując zbędne opakowania i stosując bardziej ekologiczne materiały. Z kolei materiał opakowaniowy Signature jest jednym z kluczowych elementów proekologicznej strategii firmy SIG o nazwie „Way Beyond Good”, której głównym celem jest produkcja kartonowych opakowań aspetycznych w zgodzie ze środowiskiem.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty