Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Recykling na czarno

Opakowania z tworzyw sztucznych, które wyprodukowano w kolorze czarnym stanowią duży problem podczas procesu recyklingu. Jest tak, ponieważ czujniki optyczne, wykorzystywane na co dzień w sortowniach odpadów nie są zdolne do ich właściwej identyfikacji. W efekcie często zostają one niewłaściwie posortowane. W związku z tym firma Henkel oraz producent koncentratów barwiących - Ampacet połączyły siły, aby wdrożyć rozwiązania umożliwiające pełny recykling tego rodzaju opakowań. Nowy materiał został stworzony z wykorzystaniem alternatywnego czarnego koloru bez dodatku węgla i pozwala na odzysk zużytych butelek. Po raz pierwszy zastosowano nowy kolor na czarnych butelkach z tworzyw sztucznych przeznaczonych do mycia toalet Bref. Zostały one wyprodukowane przez firmę Grainer Packaging. Oczywiście, zanim opakowanie to trafiło do sprzedaży komercyjnej, zostało dokładnie przetestowane przez ekspertów z zakresu tworzyw sztucznych. Nowy materiał wytworzony podczas współpracy firm Henkel i Ampacet potwierdził swoją wartość w serii testów wykonanych w warunkach rzeczywistych. Cyclos-HTP, niemiecki instytut specjalizujący się w klasyfikowaniu, ocenie i certyfikacji zdolności do recyklingu opakowań i produktów potwierdził, że bezwęglowy czarny kolor sprawdza się w niezdobionych butelkach. Przeprowadzone testy potwierdziły także, że po usunięciu perforowanej etykiety rękawowej butelka jest całkowicie rozpoznawalna dla sensorów w sortowniach odpadów, co oznacza, że może być oddzielona od strumienia innych śmieci i skierowana do recyklingu. Również przedstawiciele Greiner Packaging deklarują swoje zaangażowanie w zwiększenie zdolności produktów do recyklingu. Innowacje związane z recyklingiem i ochroną środowiska są niezwykle potrzebne, dlatego zawsze okazują się pozytywną wiadomością.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty