eSmart biznes

E-commerce to najszybciej rozwijający się kanał handlu. Nasza rzeczywistość przenosi się na grunt wirtualny. Posiadamy ogromne możliwości kreowania otaczającego nas świata, bez fizycznego wpływu na niego. Płacimy, komunikujemy się i robimy zakupy przy użyciu aplikacji. Tradycyjny model handlu, gdzie najpierw chcieliśmy dotknąć i sprawdzić przedmiot planowanego zakupu, staje się przeszłością.

 

Aleksandra Paluch

Innovation Designer, Smurfit Kappa Polska

 

Coraz częściej decyzje zakupowe nie są podejmowane w oparciu o kontakt, a na podstawie wirtualnych danych. Zdjęcia, opisy funkcjonalności oraz opinie innych klientów kreują popularność produktu, a także dystrybutora. Świat wirtualny oddaje władzę klientom. Spośród setek możliwych witryn, wybierają oni tę, która spełni ich najwyższe wymagania.

 

Wyzwania e-handlu

Przejrzystość witryny, łatwość złożenia zamówienia, szybkość realizacji, najwyższa jakość obsługi oraz cena, decydują o „być albo nie być” sklepu. Stopień skomplikowania procesu dystrybucji jest wyzwaniem, przed jakim nie stali dystrybutorzy handlu tradycyjnego. Także opakowania zbiorcze ewoluowały i przekształciły swoją tradycyjną rolę w procesie dystrybucji. W e-handlu towarzyszą one zarówno producentom, jak i klientom. Po pierwsze zapewniają bezpieczeństwo produktu w skomplikowanym procesie dystrybucji. Po drugie przejmują funkcję „sklepu i obsługi klienta”, przekazując swoją jakością poziom zaangażowania marki oraz dbałość o doznania konsumenckie. Opakowanie stanowi często jedyny, fizyczny kontakt sklepu i klienta. Jest wizytówką, która dobrze wykonana, może zapewnić lojalność konsumenta.


Opakowanie, które jest dopasowane do zamówienia, wytrzymałe i marketingowo dopracowane pozostaje często w sferze marzeń. Koszty logistyczne w e-handlu są na tyle wysokie, że priorytetem jest utrzymanie cen i wydajności na konkurencyjnym poziomie. Optymalizacja opakowań zapewnia najwyższą efektywność linii pakującej i transportu. Dlatego wyróżnienie się na tle konkurencji wymaga bycia bardziej „Smart”.

 

Podejmując współpracę dla e-handlu za każdym razem niezbędna jest indywidualna analiza procesu pakowania, dystrybucji oraz samych opakowań.

 

 

 

Być Smart!

„Smart” to określenie, które przylgnęło do rozwiązań mających ułatwić poruszanie się konsumentom w wirtualnym świecie. Badania oparte na wieloletnim doświadczeniu w produkcji optymalnych rozwiązań opakowaniowych pozwoliły na wyodrębnienie 12 sektorów rozwoju e-biznesu, gdzie opakowanie może wspomóc rozwój całego przedsięwzięcia. Jest to usługa eSmart Smurfit Kappa.

 

Podejmując współpracę dla e-handlu za każdym razem niezbędna jest indywidualna analiza procesu pakowania, dystrybucji oraz samych opakowań. Zaprojektowanie idealnego opakowania możliwe jest jedynie przy wykorzystaniu wszechstronnej wiedzy o procesie pakowania. Istotne jest zarówno portfolio produktów, jak i typ, szybkość oraz elastyczność konkretnej linii. W e-handlu dodatkowymi czynnikami są nieplanowany wzrost sprzedaży oraz kontrola nad podmiotami zewnętrznymi.


Kolejnym istotnym aspektem jest efektywność opakowań w łańcuchu dostaw. Oferowany model dostawy oraz stopień jego skomplikowania są głównymi czynnikami weryfikującymi opakowanie. Musi być ono odporne na wstrząsy i zmienne warunki transportu tak, by dowieźć produkt bez najmniejszych uszkodzeń.


Ostatnim elementem analizy jest doświadczenie konsumenckie, jakie oferuje dostarczona przesyłka. Zarówno estetyka opakowania, jak i spójność wizualna ze strategią marketingową firmy, często decydują o lojalności klienta. Także aspekty ekologiczne przesyłki stają się cechami pożądanymi przez klienta. Analiza eSmart pozwala wyznaczyć konkretne obszary biznesu, gdzie dopasowane rozwiązanie opakowaniowe może wspomóc rozwój firmy w e-commerce. Indywidualne podejście jest także gwarantem rozwiązania uszytego na miarę oczekiwań przedsiębiorstwa oraz jego klientów.

 

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie spontaniczne

Jeden z wydziałów strategii marketingowych uczelni wyższej, przeprowadził badania na temat roli opakowania w fazie zakupu produktu. Badanie to przeprowadzono na próbie 100 mężczyzn i kobiet (62 kobiety i 38 mężczyzn). Z grupy 62 kobiet 38 proc. kobiet było w wieku poniżej 30 lat, 48 proc. pomiędzy trzydziestym a sześćdziesiątym rokiem życia, natomiast 19 proc. powyżej sześćdziesiątego roku życia. 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty