Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

„Wybierz naturę. Wybierz karton”

Głównym celem kampanii jest tworzenie opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów w pełni odnawialnych, nadających się do recyklingu i neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

© Tetra Pak

Firma Tetra Pak, jeden z liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, rozpoczęła kampanię „Wybierz naturę. Wybierz karton”. Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

 

Opakowania na żywność odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpiecznej żywności ludziom na całym świecie. Jednocześnie mają wpływ na klimat. Światowa populacja wciąż rośnie. Jak wynika z prognoz, do 2050 roku zapotrzebowanie na żywność zwiększy się o 70 procent. Z tego powodu firma podkreśla, że musimy znaleźć rozwiązanie opakowaniowe, które umożliwi dostępność żywności bez konieczności zużywania zasobów planety.

 

Ochrona żywności i planety

Opakowania Tetra Pak przyniosły wiele zmian w zakresie ochrony żywności. Obecnie firma przyspiesza ich rozwój, aby stworzyć najbardziej zrównoważone opakowanie na żywność, z uwzględnieniem całego cyklu życia i skupiając się na kluczowych obszarach, takich jak wykorzystanie materiałów odnawialnych, a także pochodzących z recyklingu, wspieranie produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, ograniczanie strat i marnowania żywności przy zachowaniu funkcjonalności opakowania oraz dalszy rozwój recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym.

„Kampania >>Wybierz naturę. Wybierz karton<< pozwala wyobrazić sobie świat, w którym opakowania na żywność nie wpływają na klimat. Nasze opakowania już teraz generują niższy ślad węglowy w porównaniu do rozwiązań alternatywnych, ale wiemy, że mamy przestrzeń, by działać dalej. Dziś wyznaczamy kierunek naszej podróży, która pozwoli nam zrealizować wyznaczone cele. Poza tym tworzyć idealne, zrównoważone opakowanie, które chroni planetę oraz zapewnia bezpieczeństwo i dostępność żywności” - dodaje Lyndsey Loyden-Edwards, dyrektor zarządzająca Tetra Pak na Europę Wschodnią.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty