„Wybierz naturę. Wybierz karton”

Głównym celem kampanii jest tworzenie opakowań wykonanych wyłącznie z materiałów w pełni odnawialnych, nadających się do recyklingu i neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla.

© Tetra Pak

Firma Tetra Pak, jeden z liderów w zakresie przetwarzania i pakowania żywności, rozpoczęła kampanię „Wybierz naturę. Wybierz karton”. Jej celem jest przedstawienie dążeń firmy do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu.

 

Opakowania na żywność odgrywają kluczową rolę w zapewnianiu bezpiecznej żywności ludziom na całym świecie. Jednocześnie mają wpływ na klimat. Światowa populacja wciąż rośnie. Jak wynika z prognoz, do 2050 roku zapotrzebowanie na żywność zwiększy się o 70 procent. Z tego powodu firma podkreśla, że musimy znaleźć rozwiązanie opakowaniowe, które umożliwi dostępność żywności bez konieczności zużywania zasobów planety.

 

Ochrona żywności i planety

Opakowania Tetra Pak przyniosły wiele zmian w zakresie ochrony żywności. Obecnie firma przyspiesza ich rozwój, aby stworzyć najbardziej zrównoważone opakowanie na żywność, z uwzględnieniem całego cyklu życia i skupiając się na kluczowych obszarach, takich jak wykorzystanie materiałów odnawialnych, a także pochodzących z recyklingu, wspieranie produkcji neutralnej pod względem emisji dwutlenku węgla, ograniczanie strat i marnowania żywności przy zachowaniu funkcjonalności opakowania oraz dalszy rozwój recyklingu i gospodarki o obiegu zamkniętym.

„Kampania >>Wybierz naturę. Wybierz karton<< pozwala wyobrazić sobie świat, w którym opakowania na żywność nie wpływają na klimat. Nasze opakowania już teraz generują niższy ślad węglowy w porównaniu do rozwiązań alternatywnych, ale wiemy, że mamy przestrzeń, by działać dalej. Dziś wyznaczamy kierunek naszej podróży, która pozwoli nam zrealizować wyznaczone cele. Poza tym tworzyć idealne, zrównoważone opakowanie, które chroni planetę oraz zapewnia bezpieczeństwo i dostępność żywności” - dodaje Lyndsey Loyden-Edwards, dyrektor zarządzająca Tetra Pak na Europę Wschodnią.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty