Biznes & Finanse

Inwestycja na przyszłość

Blisko dwukrotnie powiększyła się powierzchnia polskiego oddziału firmy Corex Group – producenta tekturowych tulei. Jest to rezultat inwestycji w dodatkowy budynek przeznaczony dla nowych maszyn, w które przedsiębiorca ma zamiar niedługo zakupić. 

więcej »

Nowy prezes zarządu

Rada nadzorcza firmy KHS, spółki-córki koncernu Salzgitter, dnia 15 października 2018 roku mianowała Kaia Ackera nowym prezesem zarządu z kompetencjami w obszarze technologii, rozwoju, produkcji oraz zarządzania zasobami ludzkimi.

więcej »

Od badań po wdrożenia

Są różne sposoby pozyskania dotacji na inwestycje w przedsiębiorstwie, nie każda z nich jest skuteczna. Modelowa sytuacja dotyczy prowadzenia całego cyklu – od powstawania pomysłu do inwestycji w majątek. Proces ten można podzielić na poszczególne etapy: faza I – prace badawcze nad procesem lub produktem, faza II – prace przedwdrożeniowe, faza III – wdrożenie, faza inwestycja.  

więcej »

Liderzy zrównoważonego rozwoju

Firma Avery Dennison otrzymała nagrodę Sustainability Leaders Award 2018 przyznawaną przez portal edie.net, za wybitne osiągnięcia w dziedzinie zrównoważonego rozwoju i ekologii. Wyróżnienia przyznawane są w 14 kategoriach powiązanych m.in. z zarządzaniem wodą, energią i odpadami.

więcej »

Cyfrowe Dni Otwarte

Druk cyfrowy otwiera przed poligrafią coraz więcej możliwości. Heidelbereg – jeden z czołowych producentów maszyn drukujących, odpowiadając na potrzeby klientów, zorganizował w Warszawie Cyfrowe Dni Otwarte, podczas których przedstawiciele drukarń mogli zapoznać się m.in. z możliwościami maszyny Versafire CV.

więcej »

Foliowe innowacje

Konferencja Basell Orlen Polyolefins, która obyła się 15 listopada 2017 r., w Hotelu Fabryka Wełny w Pabianicach,poświęcona została foliom polipropylenowym i polietylenowym oraz ich niezastąpionej roli we współczesnych opakowaniach giętkich.

więcej »

Fundusze na innowacje

Wiele czasu w mediach i na konferencjach poświęca się na kwestie środowiskowe. Podkreśla się wszelkie przejawy pozytywnego wpływu na otoczenie, takie jak np. mniejsze wytwarzanie i powtórne wykorzystywanie odpadów czy redukcję zużycia energii elektrycznej. Tymczasem rzeczywistość dotacyjna bywa odmienna i może zaskakiwać potencjalnych wnioskodawców o środki unijne. Ogólne deklaracje nie zawsze mają przełożenie na realne preferencje recyklingowych projektów.


więcej »

Wsparcie na wagę złotówki

Istnieje ciągła potrzeba kreowania nowych produktów. Obecnie opakowanie nie pełni tylko funkcji ochronnej. Rynek nieustannie poszukuje coraz to nowszych i ciekawszych rozwiązań. Ważna jest tutaj tzw. zasada: „klient kupuje oczami”. Produkt powinien przyciągać uwagę, gdyż to właśnie wygląd w dużej mierze decyduje o tym, czy konsument po niego sięgnie. Opakowanie ma pełnić wiele funkcji, w tym także ma przyciągnąć uwagę klienta i wyróżnienie się wśród wielu artykułów. W tym celu prowadzone są badania na innowacjami produktowymi, jak i procesowymi. Koszty wdrażania innowacyjnych projektów są niezwykle wysokie, dlatego warto przyjrzeć się dotacjom, które mogą wynieść nawet do 80 proc. wartości nakładów, które mogą wspomóc te przedsięwzięcia. Tymczasem wielu przedsiębiorców nie ma jeszcze świadomości istnienia takich programów.

więcej »

Czy branża opakowań straciła szansę?

Wiele przedsiębiorstw z branży opakowaniowej nie wykorzystuje jeszcze w pełni możliwości wzmacniania swoich kompetencji, aby w pełni móc wykorzystać cyfrowy przełom. Wyniki ostatnich badań, przeprowadzonych przez firmę Porsche Consulting w Niemczech, Austrii i Szwajcarii są nie pozostawiają żadnych wątpliwości.

więcej »

Podróż przez pokolenia

Producenci opakowań, projektanci i osoby odpowiedzialne za marketing próbują wdrożyć coraz nowsze i bardziej innowacyjne metody dotarcia do Millenialsów, zwanymi również Pokoleniem Y. Jednak jeszcze więcej energii wkładają w dopasowywanie komunikacji do generacji Z, która ma inne potrzeby, oczekiwania i komunikuje się odmiennymi kanałami od swoich starszych kolegów i koleżanek. Pokolenia Y i Z przedstawiane są w bardzo zróżnicowany, a czasem nawet skrajny sposób i choć w ich zachowaniach dostrzegane są podobieństwa, to jednak generacje te różnią się od siebie na wielu płaszczyznach.

więcej »

Komentarz miesiąca

Fascynacja składanym cudełkiem-pudełkiem...

O znaczeniu opakowania w fazie zakupu można pisać bez końca. O ważności opakowań, ich wpływie na potencjalnego nabywcę oraz roli marketingowej napisano już wiele książek.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty