Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Przyszłość to recykling

Do tej pory opakowania firmy Heinz były wyposażone w elastyczny dozownik, którego głównym zadaniem było idealne porcjowanie produktu. Był on jednak bardzo trudny do przetworzenia w strumieniach recyklingu.

© Heinz

Firma Heinz wprowadza na rynek nakrętki nadające się do recyklingu, które będą używane do produkcji butelek z ketchupem i sosami. Nowe rozwiązanie opakowaniowe pozwoli użytkownikom na recykling całego opakowania, dzięki czemu nakrętki nie będą już trafiały na wysypiska śmieci. Nakrętka z monomateriału powstała po ośmiu latach badań. W tym czasie zainwestowano 1,2 milionów dolarów w znalezienie rozwiązania, które pozwoliłoby zastąpić popularne wyciskanych butelek z dozownikiem - w 2020 roku sprzedano ich na całym świecie ponad miliard sztuk. Firma stworzyła 45 różnych wzorów nakrętek, które zostały wyprodukowane przy użyciu drukarki 3D. Po stworzeniu prototypów producent przeprowadził testy, które pozwoliły sprawdzić, czy nowe rozwiązanie spełnia całkowicie wymagane standardy jakości. Pierwszymi produktami, które zostaną wyposażone w nowe nakrętki, będzie ketchup pomidorowy i sos BBQ. Później zostaną one rozpowszechnione na całym świecie, począwszy od Europy. Proces ten rozpocznie się w 2022 roku. Zmiana jest kolejnym krokiem w strategii firmy Heinz, która do 2025 roku będzie produkować jedynie opakowania nadające się do recyklingu, ponownego wykorzystania lub kompostowania.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty