Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Pięć wyróżnień WorldStar

Międzynarodowy konkurs WorldStar to jedna z najważniejszych inicjatyw branżowych Światowej Organizacji Opakowań (WPO). W najnowszej edycji konkursu firma Stora Enso zdobyła pięć nagród za innowacyjne i zrównoważone rozwiązania opakowaniowe.

© Stora Enso

Firma Stora Enso otrzymała pięć nagród w najnowszej edycji konkursu WorldStar, organizowanego przez Światową Organizację Opakowań (WPO). Jak podkreśla producent, wszystkie wyróżnione projekty opakowań są proekologiczne i zostały wykonane z odnawialnych materiałów bazujących na włóknach drzewnych. Pierwszym zwycięskim rozwiązaniem jest opakowanie EcoFreshBox, nagrodzone w kategorii „Świeże owoce i warzywa”. Projekt opakowania pozwala zastąpić analogiczne rozwiązania wykonane z tworzyw sztucznych, tym samym redukując ich obecność w obiegu rynkowym. Drugie z nagrodzonych rozwiązań to monomateriałowe opakowanie zbiorcze z tektury falistej do transportowania kruchych przedmiotów. Jak podkreśla Stora Enso, opakowanie jest przyjazne dla użytkownika, zarówno w kontekście pakowania jak i rozpakowywania, oraz łatwe w recyklingu, przy czym zostało zoptymalizowane z myślą o przedmiotach, które wymagają szczególnej ostrożności podczas transportu. Opakowanie na „inteligentną” lodówkę zwyciężyło natomiast w kategorii „Inne”. Producent stworzył rozwiązanie, które w 100% bazuje na materiałach odnawialnych, zapewniając, że proces pakowania i wyjmowania nie wymaga użycia narzędzi zewnętrznych. W skład całego rozwiązania wchodzi również dedykowana paleta ze zintegrowaną rampą załadowczą. Ostatnim wyróżnionym rozwiązaniem jest funkcjonalne opakowanie na gadżety muzyczne, nagrodzone w kategoriach „Zabawki” i „Elektronika”. Interaktywne opakowanie na Babbit - skierowany do dzieci odtwarzacz Spotify - to opakowanie, które angażuje uwagę dziecka, zapewnia bezpieczny transport znajdującego się w środku sprzętu i pozwala na jego wygodne przenoszenie, zachowując przy tym wysokie walory estetyczne.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty