Wydarzenia

Dzień otwarty w MDM-Druk

9 stycznia MDM-Druk wspólnie z firmą Heidelberg Polska zorganizował dzień otwarty, który stanowił doskonałą okazję, by podczas części seminaryjnej oraz pokazów na żywo po raz pierwszy w Polsce zobaczyć produkcję opakowań z wykorzystaniem technologii HQSM opartej o innowacyjny raster Heidelberg Multidot. Ponadto odbyła się też prezentacja czterokolorowej maszyny offsetowej Speedmaster XL 106, sztancy Promatrix 106 CSB, a wisienką na torcie była jedyna w Polsce Diana Eye.

więcej »

Golden Pixel Award 2019

Lokomotywy i stare pojazdy stanowiły inspirujące tło dla wręczenia nagród Golden Pixel w ramach 19 już edycji konkursu. Goście przybyli do Muzeum Techniki, by obejrzeć najlepsze drukowane projekty powstałe przez ostatni rok. Nagroda Golden Pixel powstała, aby pokazać możliwości i wartość druku, w tym pod kątem opakowań.

 

więcej »

Luxury Packaging Awards 2019

 7 listopada w Londynie ogłoszono zwycięzcę szóstej edycji Luxury Packaging Awards. Było to święto opakowań wysokiej jakości. Zwycięzcą okazał się być projekt The Macallan Estate - Lineup Studios.

więcej »

Technologia najwyższej jakości

Przyznano Złote Medale targów Taropak. Pierwszy z nich zdobyła folia BCF Eco wyprodukowana i zgłoszona przez firmę Cavitel Poland. W przypadku przyznania tego wyróżnienia uwzględniono uwarunkowania socjalno-kulturalne (np. wymagania klientów dotyczące stosowania produktów opartych na materiałach biodegradowalnych i niezagrażających środowisku naturalnemu); wzrost po stronie popytu rynku, dotyczący wzrostu wymagań co do jakości i ceny usług; wzrost świadomości producentów żywności - weryfikacja zawartości stosowanych minerałów w wyrobie gotowym w procentach.

więcej »

Miraclon nagrodzone

Firma Miraclon, która w zeszłym roku przejęła rozwiązania Kodak Flexcel została laureatem prestiżowej nagrody InterTech Technology Award 2019 za innowacyjne rozwiązanie Kodak Flexcel NX Ultra.

więcej »

Opakowaniowy biznes

Choć branża opakowaniowa wiąże się z wielkim i dochodowym biznesem, cały czas oficjalnie podlega Ministrowi Kultury i Dziedzictwa Narodowego na Ministra . W związku z tym przedstawiciele polskiego przemysłu poligraficznego wystosowali petycję, która wzywa Premiera RP Mateusza Morawieckiego do zmiany ministerialnej podległości branży poligraficznej i opakowaniowej.

więcej »

Transform dla digitalizacji

Digitalizacja i cyfryzacja staje się coraz ważniejsza, również w świecie etykiet i opakowań. Firma Xeikon w trakcie zbliżających się targów Labelexpo pragnie pokazać konwertery do etykiet i w związku z tym uruchamia swoje narzędzie doradcze o nazwie Transform. Na stronie internetowej firma dzieli się swoją wiedzą na temat druku cyfrowego z międzynarodową społecznością, oferując wgląd w sposoby przekształcania branży drukowania etykiet.

więcej »

Packaging Design Center

W ramach reakcji na trendy rynkowe firma Antalis, ukończyła budowę szóstego centrum projektowania opakowań - Packaging Design Center. Zostało ono otwarte w Sosnowcu na początku czerwca bieżącego roku. Udział w tym uroczystym wydarzeniu wzięli klienci z Polski oraz Czech i Słowacji, przedstawiciele mediów i środowiska akademickiego, managerowie firmy Antalis oraz zespół ekspertów związanych z rozwojem projektu.

więcej »

Szereg produktów na Labelexpo

Tagi Labelexpo Europe odbędą się w Brukseli w dniach 24- 27 września. Jednak już teraz czołowe przedsiębiorstwa reprezentujące rynek opakowań i etykiet zapowiadają nowości, które pojawiają się na ich targowych stoiskach. Firma Bobst razem ze swoim centrum kompetencyjnym w dziedzinie druku cyfrowego – Mouvent podczas tego wydarzenia zaprezentuje portfolio pełne innowacji.

więcej »

Premiera na targach

Podczas odbywających się pod koniec maja w Mediolanie targów Packaging Première 2019 firma API Group wprowadziła do swojego portfolio dwie nowe serie folii przeznaczonych do uszlachetniania opakowań. Pierwsza z nich – CBH – to metalizowana folia do hot stampingu z możliwością zadrukowywania.

więcej »

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty