Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Wydarzenia

Neutralnie bez podkładu

Firma UPM Raflatac rozszerza swoją ofertę produktów neutralnych węglowo, uzyskując certyfikat CarbonNeutral dla całej gamy materiałów etykietowych serii Linerless. Certyfikat został wydany przez Natural Capital Partners zgodnie z protokołem CarbonNeutral.

więcej »

Packaging [R]evolution

31 maja 2022 roku odbędzie się kolejna edycja konferencji Packaging [R]evolution – wydarzenia skierowanego do osób odpowiedzialnych za kreowanie i wdrażanie strategii opakowań, organizowanego z inicjatywy spółki Aniflex przy współpracy z organizatorem targów Packaging Innovations.

więcej »

„Jutro zależy od nas”

Sieć McDonald’s Polska rozpoczęła nową kampanię pod hasłem „Jutro zależy od nas”, która ma zwrócić uwagę na zamknięcie obiegu opakowań papierowych używanych w restauracjach. Dzięki odpowiedniej segregacji i współpracy z polskim recyklerem, zużyte opakowania po przetworzeniu otrzymują drugie życie i mogą wrócić do restauracji, m. in. w postaci ręczników papierowych.

więcej »

Z korzyścią dla klimatu

Fiński Instytut Ochrony Środowiska (SYKE) oraz niemiecki Instytut Badań Energii i Ochrony Środowiska (IFEU) w Heidelbergu opublikowały raport naukowy „Fossil carbon emission substitution and carbon storage effects of wood-based products”. Raport jest częścią serii badań naukowych prowadzonych przez Fiński Instytut Środowiska, a jego inicjatorem i fundatorem jest firma UPM.

więcej »

Spotkanie po dwóch latach

Światowa Organizacja Opakowań (WPO) odbędzie pierwsze w tym roku posiedzenie zarządu podczas targów Ipack Ima 2022, które odbywają się w dniach 3-6 maja w Mediolanie; udział ten oznacza również pierwsze fizyczne spotkanie WPO od początku pandemii.

więcej »

Ambitne cele dla środowiska

Firma BASF potwierdziła swoje ambitne cele w zakresie ochrony klimatu. Producent zamierza do 2030 roku zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 25 procent w porównaniu z rokiem 2018 oraz podtrzymuje swój cel zakładający osiągnięcie zerowej emisji netto w skali globalnej do 2050 roku.

więcej »

Zrównoważone zakupy

Z okazji Dnia Ziemi Carrefour wprowadził zmiany na swoich stoiskach tradycyjnych, w działach warzyw i owoców oraz piekarni. Od 22 kwietnia sieć zachęca swoich klientów do regularnych zakupów produktów na wagę do własnych opakowań, oferując im w zamian znaczne zniżki na asortyment świeży oraz pudełka i worki wielokrotnego użytku.

więcej »

Przedłużony termin zgłoszeń

Organizatorzy targów Packaging Innovations podjęli decyzję o przedłużeniu terminu nadsyłania zgłoszeń do Konkursu 11. Strefa Studenta na projekt opakowania lub etykiety do 20 kwietnia do godz. 12:00. Prace konkursowe zgłaszać można w 3 kategoriach: „Wrażenie”, „Funkcjonalność i Forma” oraz „Szata Graficzna”.

więcej »

„Rewolucja w sztancowaniu”

20 kwietnia o godzinie 10:00 odbędzie się webinarium poświęcone cyfrowej przyszłości sztancowania i bigowania, organizowane przez firmę Digiprint oraz producenta maszyn do finishingu - firmę Highcon. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną możliwości maszyny Highcon Beam, a prelegenci odpowiedzą na pytania dotyczące cyfrowej przyszłości finishingu.

więcej »

4 firmy, 3 pomysły, 1 cel

Firmy Novamont, SunChemical, Ticinoplast i Uteco organizują wspólny webinar pod hasłem „Pakowanie i zrównoważony rozwój - innowacyjne rozwiązania dla całego łańcucha produkcyjnego”. Wydarzenie odbędzie się 30 marca o godzinie 16:00.

więcej »

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty