Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Materiały & Rozwiązania

Optymalizacja z SolidTune

Firma Agfa wprowadziła na rynek SolidTune - oprogramowanie prepress dla offsetowego druku opakowań, optymalizujące zużycie farby i umożliwiające skrócenie czasu realizacji zleceń, co, jak podkreśla firma, pozwala to osiągnąć producentom większą wydajność produkcji przy zachowaniu wysokiej jakości druku i mniejszej ilości odpadów.

więcej »

Torby z CarrEco Brown

Firma Stora Enso wprowadza na rynek CarrEco Brown - nowy, proekologiczny papier opakowaniowy do produkcji toreb zakupowych i spożywczych. Rozwiązanie jest w 100% wykonane z odnawialnych włókien pierwotnych, pochodzących z upraw leśnych zarządzanych w sposób zrównoważony.

więcej »

Nowe formaty opakowań

Grupa Axium Packaging, której częścią jest między innymi reprezentujący ją w Polsce Acti Pack, zaprezentowała nowości produktowe. Firma Acti Pack wprowadziła na rynek nową pojemność popularnej butelki Bouliotte, a w niemieckiej fabryce KKT powstał nowy format butelki Oregon Soap. Z kolei należąca do producenta firma Lapack zaprojektowała i wyprodukowała opakowanie dla sztyftu popularnej marki kosmetycznej Biotherm Homme.

więcej »

Wegańskie etykiety

Firma Avery Dennison wprowadziła na rynek nowe portfolio wegańskich etykiet, które nie zawierają składników pochodzenia zwierzęcego. Dodatkowo, każda pozycja w portfolio została stworzona bez przeprowadzania testów na zwierzętach, czy GMO pochodzenia zwierzęcego.

więcej »

Bezpośrednio z żywnością

Hubergroup wprowadza na rynek serię offsetowych farb arkuszowych przeznaczonych do bezpośredniego kontaktu z żywnością. Nowa seria MGA Contact pozwala producentom tworzyć kreatywne opakowania i pozwala wykorzystywać więcej miejsca na umieszczanie informacji.

więcej »

Nowość: Signature Evo

Firma SIG wprowadziła na rynek Signature Evo, nową barierową strukturę opakowaniową, przeznaczoną do produkcji aseptycznych opakowań kartonowych, która nie zawiera aluminium. Rozwiązanie jest rozszerzeniem zrównoważonego portfolio Signature dla opakowań produktów wrażliwych na działanie tlenu, takich jak soki owocowe, nektary, mleko lub napoje roślinne.

więcej »

Zwiększona wytrzymałość

Mondi wspiera klientów w przejściu na opakowania z tektury falistej o zwiększonej wytrzymałości. Producent oferuje ścisłą współpracę przy analizie, projektowaniu i wdrażaniu opakowań, w szczególności tych przeznaczonych do zastosowań przemysłowych, w nowych centrach obsługi klienta o nazwie ThinkBox.

więcej »

Faerch poszerza ofertę

Firma Faerch wprowadziła na rynek zrównoważone rozwiązanie opakowaniowe dla rynku gastronomicznego. Opakowania o nazwie Evolve są uzupełnieniem istniejącego asortymentu z serii Plaza i stanowią alternatywę dla tradycyjnych przezroczystych opakowań PET.

więcej »

Ela Wyrób Folii i Opakowań. Nowości w duchu gospodarki o obiegu zamkniętym

Ela Wyrób Folii i Opakowań poszerzyła park maszynowy o nową linię produkcyjną, dzięki której firma może produkować folię orientowaną maszynowo. Umożliwia ona wytworzenie opakowań monotworzywowych w pełni nadających się do recyklingu.

więcej »

Folie barierowe do obróbki cieplnej

Firma Eurocast, będąca jednym z największych polskich przedsiębiorstw przemysłowych, kontynuuje rozwój linii wysokobarierowych folii opakowaniowych Crysta-Line. Asortyment serii został poszerzony o folie PET EXRM przeznaczone do obróbki cieplnej.

więcej »

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty