Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Papierowe odpowiedniki

Eliminacja toreb oraz wieczek z tworzyw sztucznych pozwoli sieci na redukcję zużycia plastiku o 1000 ton rocznie.

© Żabka

Sieć sklepów Żabka wyeliminowała ze swoich sklepów zbędne, jednorazowe materiały z tworzyw sztucznych. Torby na zakupy, tzw. zrywki oraz wieczka do kubków na kawę zastąpiły całkowicie biodegradowalne, papierowe odpowiedniki. W ten sposób zredukuje zużycie tworzyw sztucznych aż o 1000 ton rocznie. Ponadto firma stara się budować pozytywne nawyki proekologiczne i zachęca swoich klientów do przychodzenia z własnymi torbami na zakupy

Jak pokazują dane, w Polsce nadużywa się toreb z tworzyw sztucznych. Statystyczny Polak używa rocznie średnio ok. 490 toreb z tworzywa sztucznego, które najczęściej trafiają do środowiska naturalnego. Z kolei materiały papierowe nie zaśmiecają środowiska, są całkowicie biodegradowalne, a ich rozkład następuje w ciągu kilku tygodni. Do tego papier użyty do produkcji dostępnych w sieci Żabka toreb pochodzi z odnawialnych źródeł i jest oznaczony certyfikatem FSC, który zapewnia, że materiały pochodzą z odpowiedzialnie zarządzanej gospodarki leśnej. W praktyce oznacza to, że producenci stosują najnowsze technologie, minimalizując ilość zużytej w czasie produkcji wody, a każde ścięte drzewo wymaga nasadzenia przynajmniej jednego nowego.

„Zanieczyszczenie tworzywami sztucznymi to jedno z największych wyzwań współczesnego świata. Obsługując dziennie ok. 2,5 mln klientów mamy świadomość naszej roli wobec ograniczania plastiku w naszej sieci i zachęcania klientów do dokonywania świadomych wyborów, dobrych dla naszej planety. Dlatego zdecydowaliśmy się na wycofanie zbędnych materiałów z tworzyw sztucznych i zastąpiliśmy je biodegradowalnymi odpowiednikami” - mówi Tomasz Suchański, Prezes Zarządu, CEO grupy Żabka.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty