Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Butelki w obiegu

Coca-Cola współpracuje także z Carrefour i Loop we Francji oraz z Burger Kingiem i TerraCycle w USA w ramach opakowaniowych programów pilotażowych, których celem jest stworzenie systemu opakowań wielokrotnego użytku zgodnych z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym.

© Coca-Cola Company

Firma Coca-Cola zobowiązała się, że do 2030 roku będzie dostarczać co najmniej 25% wszystkich napojów w butelkach wielokrotnego użytku. Firma rozszerzy również zakres plastikowych butelek PET wielokrotnego napełniania o pojemności 2 litrów i 1,5 litra. Obecnie opakowania wielokrotnego użytku stanowią 16% procent asortymentu. Szklane butelki zwrotne i PET nadające się do ponownego napełniania stanowią obecnie ponad 50% sprzedaży produktów firmy na ponad 20 rynkach i ponad 25% sprzedaży na kolejnych 20 rynkach. Firma stwierdziła także, że jej nowy cel będzie również wymagał znacznych inwestycji, szczególnie na rynkach z ograniczoną infrastrukturą w zakresie ponownego napełniania. Zobowiązanie to jest odpowiedzią na wniosek złożony przez akcjonariuszy działających w obszarze zrównoważonych inwestycji As You Sow oraz Green Century Capital Management, wzywającego firmę do zmniejszenia zależności od plastiku jednorazowego użytku i zwiększenia wykorzystania opakowań wielokrotnego użytku. W najbliższych dniach autorzy wniosku ocenią, czy nowo określony cel wystarczy, aby wycofać wniosek.  

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty