Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Wygrana studentki z Poznania

Opakowanie Öykü Aydınhan, absolwentki Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu zostało uznane jako przykład opakowań przyszłości.

Tegoroczny międzynarodowy konkurs na projekt opakowań Model Young Package pod hasłem „Personal Care” wygrała absolwentka Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu, Öykü Aydınhan. Zajęła ona pierwsze miejsce wśród dwustu innych uczestników z całego świata, prezentując projekt opakowań na witaminy „Weekdays Quartet”. Konkursowym zadaniem było stworzenie kreatywnego i ekologicznego opakowania na kosmetyki, suplementy diety, leki lub artykuły higieniczne oraz medyczne.

Weekdays Quartet to zestaw suplementów diety (omega, magnez-wapń, cynk, selen), które każda dorosła osoba powinna codziennie spożywać. Öykü Aydınhan na przykładzie swojej siostry przyjmującej suplementy sprawdziła, w jakim stopniu opakowanie może wpływać na motywację do konsumpcji. Zazwyczaj suplementy sprzedawane są w indywidualnych opakowaniach o niepraktycznych kształtach. Dlatego właśnie autorka połączyła 4 różne suplementy w jedno opakowanie, tworząc dawkę potrzebną na 5 dni. Opakowanie to można mieć zawsze przy sobie i nie zajmuje ono dużo miejsca. Każda dawka dzienna znajduje się w osobnej części opakowania, który można oderwać, dzięki czemu opakowanie zmniejsza się z każdym dniem. Jury uznało tę pracę za doskonały przykład tego, jak będą wyglądały opakowania przyszłości. Prace młodych projektantów, które zostały wyróżnione w konkursie można obejrzeć na stronie: www.young-package.com/en/vitezove-rocniku-2020-personal-care/.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty