Polska na etykiecie

Najnowsza, wydana wyłącznie we Francji limitowana edycja popularnego piwa Heineken, ozdobiona została serią specjalnych etykiet zaprojektowanych przez dwudziestu międzynarodowych artystów. Głównym celem powstania nietuzinkowej kolekcji o nazwie „Le brassage est une richesse” (ang. „Warzenie to bogactwo”), jest złożenie swoistego hołdu bogactwu kulturowemu krajów, które wpłynęły na historię tej marki.

Ażurowe wzory na etykiecie butelki piwa Heineken nawiązują do ludowych wycinanek, natomiast przezroczysta folia dodaje opakowaniu nowoczesnego charakteru.

 

Każdy z kreatywnych projektów przedstawia określony symbol kojarzący się z krajem, z którego pochodzi dany artysta. Wśród zaprezentowanych wzorów z charakterystyczną czerwoną gwiazdą znalazła się także Polska – autorem tej etykiety jest 35-letnia ilustratorka z Iłży, Marta Orzeł, absolwentka wrocławskiej Akademii Sztuk Pięknych. Jest autorką licznych ilustracji do książek dla dzieci, a także własnej autorskiej publikacji dla najmłodszych – elementarza „W parku”. Współpracowała również z takimi markami jak Nestle, Yves Rocher i Asprey oraz zorganizowała indywidualne wystawy malarstwa w Orleanie i Nantes. Jej technika to tradycyjny rysunek i malarstwo w połączeniu z nowoczesnymi technologiami i narzędziami takimi jak rysunek wektorowy i tablet graficzny. Ażurowe wzory na etykiecie nawiązują do ludowych wycinanek, natomiast przezroczysta folia dodaje opakowaniu nowoczesnego charakteru. „Moją bezpośrednią inspiracją do tego projektu była polska sztuka ludowa, a w szczególności tradycja wycinania wzorów ze złożonej kartki papieru. Etykiety Heinekena drukowane są na przezroczystej folii, uznałam więc, że stworzenie ażurowego wzoru, gdzie część rysunku pozostaje pusta jest dobrym pomysłem”, podsumowuje Marta Orzeł. Wśród pozostałych projektów znalazły się także prace artystów m.in. z Wielkiej Brytanii, Peru, Indii, Hiszpanii, Rosji, Japonii, Portugalii, Szwecji, Belgii, Brazylii, Kamerunu, Stanów Zjednoczonych, Kanady, Francji, Grecji, Nowej Zelandii, Kenii, Wietnamu i Holandii. Zrealizowana przez agencję Rosbeef! limitowana edycja Heinekena z „międzynarodowym” etykietami dostępna jest wyłącznie we Francji.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty