Polski Pakt Plastikowy

Polski Pakt zrzesza następujące firmy jako członków: Alpla Polska, Carrefour, Grupa Spółek Danone w Polsce, Jeronimo Martins Polska, Kaufland Polska Markety, Korporacja KGL, Lidl Polska, LPP, Nestlé Polska, Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań, Santander Bank Polska, Unilever Polska oraz 20 instytucji jako członków wspierających wśród nich organizacje pozarządowe, biznesowe i uczelnie wyższe.

10 września powołano Polski Pakt Plastikowy, który stawia sobie za cel zmianę obecnego modelu wykorzystywania tworzyw sztucznych w opakowaniach na polskim rynku, zmierzając w kierunku gospodarki obiegu zamkniętego. Organizacja dołączyła także do jednej z najważniejszych międzynarodowych inicjatyw środowiskowych Plastics Pact network Fundacji Ellen MacArthur.

Nowa platforma współpracy ogłosiła 6 wspólnych celów strategicznych dla wszystkich członków Paktu, które mają zostać osiągnięte do roku 2025. Należą do nich między innymi działania mające na celu ograniczenie użycia tworzyw sztucznych na rynku opakowaniowym, a także opracowywanie nowych rozwiązań i innowacji realizujących założenia gospodarki o obiegu zamkniętym.

Polski Pakt Plastikowy tworzy 12 firm, od produkujących opakowania, poprzez firmy i sieci handlowe wprowadzające produkty w opakowaniach na rynek, po recyklerów i organizacje odzysku, którym towarzyszą organizacje branżowe, rządowe oraz te ze świata nauki.

Narzędziem weryfikacji postępów organizacji będzie roczny raport realizacji założonych celów, powstałych w zgodzie z Kampanią 17 Celów. Pierwszy raport zostanie ogłoszony w II kwartale 2021 roku. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.paktplastikowy.pl.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Lockdown…

 

Pisząc editorial do ostatniego wydania PACKAGING POLSKA, świat był „normalny” as usual. Wszyscy przygotowywali się do targów LogiMat w Stuttgarcie, Packaging Innovations w Warszawie czy interpack i drupa w Düsseldorfie. Kilka dni później nastąpiły reakcje na restrykcje rządów wielu państw w Europie. LogiMat odwołany, interpack przełożony, drupa przełożona, a niezliczone wydarzenia musiały podporządkować się oficjalnym zakazom.

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty