Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Współpraca Alpli z Glatfelter i BOC

Od 2019 roku firma Alpla jest zaangażowana w rozwój butelek na bazie papieru wraz z firmą Paboco, a w 2018 roku zaprezentowała kapsułkę z kawą nadającą się do domowego kompostowania. Na zdjęciu Christian Zmölnig, dyrektor ds. badań, rozwoju i innowacji w firmie Alpla.

© Alpla

Alpla, producent rozwiązań opakowaniowych i twórca systemów recyklingu, we współpracy z partnerem joint venture, firmą Glatfelter, nawiązał partnerstwo z Blue Ocean Closures (BOC), firmą typu start-up z regionu Värmland w Szwecji, w celu opracowania innowacyjnych zamknięć na bazie włókien naturalnych oraz innych formowanych produktów opakowaniowych z wykorzystaniem technologii formowania na sucho. „Partnerstwo to łączy firmy o podobnych poglądach, o podobnych celach i planach w zakresie zrównoważonego rozwoju” - mówi Chris Astley, starszy wiceprezes i dyrektor handlowy Glatfelter. W ramach partnerstwa Alpla i Glatfelter wspólnie inwestują w rozwój wysokiej jakości produktów na bazie celulozy, takich jak np. nakrętki, które są wykonane z materiałów pochodzenia biologicznego i mają ulegać biodegradacji w oceanach. Ta wyjątkowa współpraca będzie wspierać firmę BOC w rozwoju produktów i jeszcze bardziej skróci czas wprowadzania ich na rynek. „Cieszymy się z partnerstwa z wiodącymi firmami z branży. Oprócz wspólnej wizji zrównoważonej przyszłości, wnoszą one do naszej firmy ogromne kompetencje w dziedzinie technologii produkcji i materiałoznawstwa” - podkreślił Lars Sandberg, dyrektor generalny BOC. Partnerstwo z firmami Glatfelter i BOC jest zgodne ze strategicznym celem firmy Alpla, jakim jest zwiększenie inwestycji w gospodarkę cyrkularną. Cztery R - Replace (zastąpić), Reduce (zredukować), Reuse (ponownie wykorzystać) i Recycle (utylizować) - mają kluczowe znaczenie dla rozwoju przyszłościowych działań firmy. Obszar badań Replace obejmuje badania i wykorzystanie materiałów alternatywnych, biopochodnych i nadających się do recyklingu w celu rozszerzenia i uzupełnienia oferty produktów. Reduce koncentruje się na ciągłym zmniejszaniu zużycia materiałów, Reuse odnosi się do ponownego wykorzystania, a Recycle do nadrzędnego celu, jakim jest utrzymanie jak największej ilości plastiku w obiegu zamkniętym (recyklingu).

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty