Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

SegregAkcja z Biedronką

Oznaczenia na opakowaniach marek własnych mają pomóc klientom w segregacji odpadów.

Sieć sklepów Biedronka wprowadza specjalne oznaczenia na opakowaniach produktów marek własnych, aby zachęcić i ułatwić klientom segregację odpadów. Opakowania są opatrzone prostymi ikonami, informującymi o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy.

Proces umieszczania kolorowych oznaczeń na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 roku od opakowania Chipsów marki Top. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Co więcej, gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

Aby uzmysłowić sobie, jak dużą zmianę może przynieść to rozwiązanie, Biedronka przywołuje przykład jogurtów FruVita. Miesięcznie do sklepów trafia ich ponad 810 tysięcy w każdym ze smaków. Łączna waga opakowań każdego z nich to ponad 11 kilogramów. Gdyby każdy z konsumentów zastosował odpowiednią segregację opakowania tego produktu, umożliwiłoby to odzyskanie aż 9 kilogramów materiałów.

„Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci” - dodaje Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

 

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty