Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Stopniowo do celu

Firma Unilever utworzyła specjalne zespoły, które mają zająć się skalowaniem nowych modeli biznesowych, zgodnych z gospodarką obiegu zamkniętego.

 

W zeszłym roku firma Unilever rozpoczęła realizację planu mającego na celu zmniejszenie zużycia pierwotnych tworzyw sztucznych zgodnie z gospodarką o obiegu zamkniętym. Według producenta, redukcja ta będzie dotyczyła połowy używanych tworzyw i zmniejszy zużycie opakowań z tworzyw sztucznych o ponad 100 000 ton do roku 2025, przyspieszając wykorzystanie materiałów pochodzących z recyklingu.

Rok po ogłoszeniu swojego planu firma opublikowała jego dotychczasowe wyniki. Do tej pory producentowi udało się między innymi zwiększyć ilość wykorzystywanych tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu poużytkowego (PCR) o około 75 000 ton. Stanowi to ponad 10 procent całości wykorzystywanych tworzyw sztucznych i jest dużym krokiem w realizacji założonego planu, jakim jest użycie co najmniej 25 procent PCR w całej produkcji.

Firma wprowadziła również innowacyjne rozwiązania w celu ograniczenia całkowitego zużycia tworzyw sztucznych. Jednym z nich są produkowane na bazie papieru opakowania na lody nadające się do recyklingu. Dzięki temu firma zaoszczędzi około 4 500 ton tworzyw sztucznych. Innym z nich jest wprowadzanie i udoskonalanie nowych modeli biznesowych związanych z opakowaniami wielokrotnego użytku i napełniania. Dodatkową inicjatywą są specjalne road maps dla poszczególnych krajów, które maja usprawnić zbieranie i przetwarzanie opakowań z tworzyw sztucznych. Jak podkreśla Alan Jope, dyrektor w firmie Unilever, podjęcie tych kroków może być trudniejsze ze względu na panujący kryzys związany z pandemią, nie mniej jednak jest on niezbędny.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty