Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Papierowa tubka kosmetyczna

L Oréal i Albéa współpracują nad tym, by stworzyć opakowania kosmetyczne, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Firmy zaprezentowały innowacyjną tubę kosmetyczną na bazie kartonu, w której tworzywo sztuczne zostało w większości zastąpione materiałem biologicznym na bazie papieru. Produkcja przemysłowa ma rozpocząć się w drugiej połowie 2020 r. La Roche-Posay będzie pierwszą marką L Oréal, która przetestuje nowe opakowanie na bazie papieru pod kątem kremów do twarzy i ciała. Koncern kosmetyczny podjął ostatnio wiele kroków w celu poprawy swojej strategii dot. ochrony środowiska, w tym przejęto mniejszościowy pakiet akcji w Carbios – start-upie, który koncentruje się na poszukiwaniu rozwiązań bioprzemysłowych, aby na nowo opracować wykorzystanie polimerów z tworzyw sztucznych i tekstyliów. Grupa jest także sygnatariuszem „Globalnego zaangażowania w gospodarkę tworzywami sztucznymi” Ellen McArthur Foundation. Na podobny pomysł wpadł fiński producent tektury Stora Enso, prezentując własny model tubki z tektury do produktów kosmetycznych. Korpus tuby wykonany jest z powlekanej, nieprzepuszczającej tłuszczów tektury, dzięki czemu nadaje się do pakowania kremów do skóry. Według Stora Enso, wykonanie głównego elementu tuby z tektury zmniejsza zużycie tworzywa o 70 procent w porównaniu z tradycyjną tubą. Zrównoważone opakowania stały się ostatnio głównym punktem zainteresowania branży kosmetycznej. W kwietniu znany koncern Unilever przedstawił swój trzyczęściowy plan rozwiązania problemu używania tworzyw sztucznych w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy w styczniu Procter&Gamble współpracowało z kilkoma dużymi firmami, aby wspólnie założyć organizację „Alliance to End Plastic Waste” zaprojektowaną w celu zwalczania poziomu odpadów z tworzyw sztucznych w oceanach.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty