Papierowa tubka kosmetyczna

L Oréal i Albéa współpracują nad tym, by stworzyć opakowania kosmetyczne, które będą bardziej przyjazne dla środowiska. Firmy zaprezentowały innowacyjną tubę kosmetyczną na bazie kartonu, w której tworzywo sztuczne zostało w większości zastąpione materiałem biologicznym na bazie papieru. Produkcja przemysłowa ma rozpocząć się w drugiej połowie 2020 r. La Roche-Posay będzie pierwszą marką L Oréal, która przetestuje nowe opakowanie na bazie papieru pod kątem kremów do twarzy i ciała. Koncern kosmetyczny podjął ostatnio wiele kroków w celu poprawy swojej strategii dot. ochrony środowiska, w tym przejęto mniejszościowy pakiet akcji w Carbios – start-upie, który koncentruje się na poszukiwaniu rozwiązań bioprzemysłowych, aby na nowo opracować wykorzystanie polimerów z tworzyw sztucznych i tekstyliów. Grupa jest także sygnatariuszem „Globalnego zaangażowania w gospodarkę tworzywami sztucznymi” Ellen McArthur Foundation. Na podobny pomysł wpadł fiński producent tektury Stora Enso, prezentując własny model tubki z tektury do produktów kosmetycznych. Korpus tuby wykonany jest z powlekanej, nieprzepuszczającej tłuszczów tektury, dzięki czemu nadaje się do pakowania kremów do skóry. Według Stora Enso, wykonanie głównego elementu tuby z tektury zmniejsza zużycie tworzywa o 70 procent w porównaniu z tradycyjną tubą. Zrównoważone opakowania stały się ostatnio głównym punktem zainteresowania branży kosmetycznej. W kwietniu znany koncern Unilever przedstawił swój trzyczęściowy plan rozwiązania problemu używania tworzyw sztucznych w Stanach Zjednoczonych, podczas gdy w styczniu Procter&Gamble współpracowało z kilkoma dużymi firmami, aby wspólnie założyć organizację „Alliance to End Plastic Waste” zaprojektowaną w celu zwalczania poziomu odpadów z tworzyw sztucznych w oceanach.

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty