Zapomnij o wszystkim i zanurz się w świecie rozrywki online - Ice Casino

Kalendarium

04-07.11.2024 · All4Pack, Paryż

13-15.11.2024 · TAROPAK, Poznań

04-06.12.2024 · Packaging Poland, Nadarzyn

04-06.12.2024 · Labeling-Tech Poland, Nadarzyn

Badanie EKObarometr. Kiedy Polacy wybierają opakowania eko?

Badanie EKObarometr 2024 zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1500 respondentów.

© Grupa Akomex

Agencja badawcza SW Research przeprowadziła analizę podejścia Polaków do ekologicznych opakowań w różnych kategoriach produktowych. Badania EKObarometr wskazują, że konsumenci w Polsce coraz bardziej zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, szczególnie w przypadku produktów spożywczych.

 

Analiza wyników dotyczących ważności ekologicznych opakowań w różnych kategoriach produktowych wskazuje na zróżnicowane podejście konsumentów w zależności od typu produktu. Największą wagę ekologicznym opakowaniom przypisują konsumenci kupujący owoce i warzywa, gdzie 27 procent respondentów uważa je za główny czynnik wpływający na zakup. Nieco niższy, ale wciąż znaczący odsetek (20 procent i 24 procent) wskazuje ekologiczne opakowania jako kluczowy czynnik przy zakupie jedzenia na wynos oraz mięsa i ryb. Podobne tendencje można zaobserwować w przypadku kosmetyków, leków oraz artykułów higienicznych, gdzie tylko około 20-21 procent respondentów wskazuje ekologiczne opakowania jako główny czynnik zakupu. Ekologiczne opakowania mają mniejsze znaczenie dla konsumentów wybierających słodycze oraz napoje (odpowiednio 18 procent i 19 procent). W tych kategoriach inne czynniki, takie jak: cena, waga materiału czy jakość produktu, mogą być decydujące.

 

Cena ponad ekologię

Grzegorz Łajca, Prezes Grupy Akomex, zauważył, że: „Dla ponad połowy Polaków ekologiczne opakowanie to istotny czynnik w trakcie podejmowania decyzji o zakupie różnego rodzaju produktów. Tylko niewielka część Polaków zawsze wybiera produkty w ekologicznych opakowaniach, co wskazuje na potrzebę dalszej edukacji społeczeństwa w tym zakresie. Istotne jest, że 47 procent badanych wybiera produkty w opakowaniach z tektury litej, nawet jeśli są one droższe od innych z danej kategorii, ponieważ są one łatwe w recyklingu oraz wykonane z biodegradowalnych, ekologicznych surowców. Nasza grupa kapitałowa świadomie inwestuje w rozwiązania i innowacje materiałowe, które mogą przyczynić się do jeszcze większego rozpowszechniania takich opakowań”. Z badania wynika również, że 38 procent Polaków rzadko wybiera produkty zapakowane ekologicznie, kierując się głównie ceną, co sugeruje, że dla istotnej grupy konsumentów, koszty są ważnym, ale być może nie najważniejszym czynnikiem. Jedynie 8 procent respondentów deklaruje, że cena jest jedynym czynnikiem i nie bacząc na ekologię, zawsze sięga po najtańsze produkty.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Oferujemy najlepsze i najbardziej ekscytujące gry - Ice Casino

Komentarz miesiąca

Świat opakowań w Düsseldorfie...

Po ośmioletniej przerwie w organizacji drupy, już za kilka dni w Düsseldorfie odbędą się długo wyczekiwane targi. Ostatnie targi poligraficzne i papiernicze drupa (Messe für Druck und Papier) w 2016 roku bardzo intensywnie rozwinęły się w kierunku opakowań. W efekcie wszystkie opakowania trzeba wydrukować. Tendencja ta w tym roku jest kontynuowana, ponieważ branża poligraficzna i opakowaniowa uległa ogromnym zmianom. „Zwykły” druk...

Reklama

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty
Vavada kaszinó üdvözlő bónusz