Ciepło, miło, solidnie, ekologicznie, kartonowo...

Na czym polega wyjątkowość opakowań kartonowych? Dlaczego tak chętnie kupujemy produkty zapakowane w karton lub niejednokrotnie ekstrawagancko w tekturę? Dlaczego opakowania kartonowe sprawiają wrażenie ciepłych i miłych? Otóż badania dowodzą, że częściej kupujemy produkty zapakowane w opakowania kartonowe, ponieważ stanowi on dla nas solidny i przyjemny w dotyku materiał. Niezależnie od tego, co zapakowane jest w opakowania kartonowe, karton uchodzi za godny zaufania, naturalny produkt. Karton jest na tyle uniwersalny, że można dzięki niemu wykreować różne ciekawe rozwiązania. Widząc na półkach sklepowych kolorowo zadrukowane opakowania, można by pomyśleć, że pomysły producentów oraz agencji kreujących opakowania nigdy się nie kończą. Na półkach sklepowych pojawiają się coraz to nowe rodzaje opakowań. Chcąc przyciągnąć uwagę klienta, producenci pakują swoje produkty w różnego rodzaju materiały, tak aby spojrzenie zatrzymało się właśnie na półce, gdzie są umiejscowione.
 

Cichy sprzedawca

Dodatkowo opakowania kartonowe posiadają wręcz nieskończone możliwości odnośnie zadruku. Różne projekty, druk w więcej niż czterech kolorach, lakierowanie, wytłaczanie, złocenie... To tylko niektóre z form uszlachetniania kartonu. Możliwości jest bardzo wiele. Cały projekt powinien zmierzać w kierunku zrobienia z opakowania „cichego sprzedawcy”, który leżąc na półce będzie znacząco wyróżniał się spośród innych produktów.
 

Targom nie widać końca...
Jak z pewnością wszyscy zauważą, w tym wydaniu nie zabraknie tematów poświęconych targom. Specjalnie dla Was, Drodzy Czytelnicy PACKAGING POLSKA, jak co roku, jest obecny na wszystkich imprezach targowych. Wkrótce spotkamy się na targach Taropak, Polagra-Tech i 4Print Week w Poznaniu, a krótko przedtem na Fachpacku w Norymberdze.
 

Zapraszam do lektury „kartonowego” wydania specjalnie na targi Taropak!
Wasza
Izabela E. Seidl-Kwiatkowska

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowanie kartonowe w centrum zainteresowania świata

W ostatnich latach obserwujemy trend związany z większym zużyciem kartonu w produkcji opakowań. Ma być nie tylko pięknie, ale i ekologicznie! Luksusowo i elegancko! To właśnie w tym obszarze zabłysnąć chcą marki premium. Karton to nie mikroplastik, ale materiał, który można łatwo poddać recyklingowi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty