Kalendarium

31.05-02.06.2022 · Logimat, Stuttgart

31.05.2022 · Packaging [R]evolution, Warszawa

31.05-01.06.2022 · Packaging Innovations, Warszawa

22-23.06.2022 · PCI Days, Warszawa

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Czy można więc bezpośrednio zwiększyć wartość produktu poprzez opakowanie? Wiele firm właśnie to robi, ale oczywiście nie jest to takie proste. Niektórym markom udaje się zwiększyć swoją atrakcyjność i wizerunek poprzez odpowiednie opakowanie, nawet jeśli ich produkty nie mają takiej wartości, jaką płaci się za nie cenę.

Większość producentów kieruje się jednak prostą zasadą: produkt jest wytwarzany jak najtaniej, a na krótko przed wejściem na rynek marketing zadaje sobie pytanie, w jaką historię można go „owinąć”, aby miał do opowiedzenia coś wyjątkowego lub specjalnego. Prawda jest taka, że ​​nie chcemy nawet znać historii wielu produktów, ponieważ jest to raczej nudne lub niekiedy destrukcyjne. Niestety, takie myślenie, nie jest przyszłościową strategią. Nie wystarczy ozdobić pannę młodą, żeby dobrze wyglądała. Piękno panny młodej tkwi w jej naturalnym uroku idącym z wnętrza.

 

Prawdziwa wartość jest kluczowa

Rzeczy faktycznie wartościowe zawsze mają fascynującą biografię, która zaczyna się od niezwykłych narodzin, a kończy fascynującym końcem. Ich wartość wynika z wybitnych pionierskich dokonań, i są one absolutnie wyjątkowe. Te czynniki są dlatego ważne, bo tylko wtedy, gdy produkt spełnia jeden z tych parametrów, powstają historie, które chętnie przekazujemy dalej. Im więcej takich autentycznych historii zawiera produkt, tym mniej będzie później potrzebował wymyślonych historii i pochwał branży reklamowej.

 

Cenne prowadzi, nie podąża

Producenci, którzy trzymają się tej prostej formuły, nie mają problemu, by otwarcie pokazać, że ich produkty są wiarygodne i naładowane wartością z gruntu. Nie trzeba wówczas dorabiać historii do produktu. Dodatkowo w dzisiejszych czasach wiele produktów cierpi z powodu przejrzystości, którą promuje Internet. Jeśli ktoś chce, to może łatwo ujawnić okoliczności, w jakich produkt został wyprodukowany. A tu zobaczyć można rzeczy, które w najbardziej brutalny sposób zderzają się z ładnymi zdjęciami ze studiów fotograficznych. Ta przejrzystość skutkuje poważnym obowiązkiem pokazania do głębi, że produkt jest prawdziwy i wartościowy. To największe wyzwanie producentów w dzisiejszym świecie.

 

Drodzy Czytelnicy, zapraszam do lektury najnowszego wydania PACKAGING POLSKA, w którym piszemy o pięknych opakowaniach ubierających wartościowe produkty. Życzę miłej lektury!

 

Wasza

Izabela E. SEIDL Kwiatkowska

następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Wartość produktu a opakowanie

 

Często idzie w parze, iż wartość produktu wyraża się w jego opakowaniu. Ale czasami opakowanie staje się również przesadnym twierdzeniem o wartości, którego produkt nie może faktycznie spełnić. Oznacza to, że szczególnie drogie produkty próbują powiedzieć coś o swojej wartości poprzez swoje opakowanie a także cenę. Ponadto w naszym świecie jest wiele rzeczy, których nie dostrzegamy. Dlatego produkty posługują się różnymi znakami, po których możemy rozpoznać, że mamy do czynienia z rzeczami wartościowymi.

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty