Kalendarium

27-29.09.2022 · FachPack, Nürnberg

26-28.09.2022 · TAROPAK, Poznań

03-05.10.2022 · LuxePack, Monaco

21-24.11.2022 · All4Pack, Paryż

11-14.09.2023 · LABELEXPO, Bruksela

Wystrajkowani…

UPM i związki zawodowe ostatecznie douzgodniły układy zbiorowe dla poszczególnych przedsiębiorstw, a dokładnie dla pięciu spółek UPM. Strajk w fińskich fabrykach ostatecznie uznano za zakończony, a pracownicy wrócili do pracy. Obejmujący UPM Pulp, UPM Communication Papers, UPM Specialty Papers, UPM Raflatac i UPM Biofuels strajk związków zawodowych rozpoczął się 1 stycznia 2022 roku i trwał prawie cztery miesiące. Początkowo strajkowało około 2100 związkowców, ale wyrok sądu nakazał około 200 z nich wykonywanie zadań o krytycznym znaczeniu dla społeczeństwa, takich jak ogrzewanie i gospodarka wodna. Firma UPM ogłosiła, że zamierza jak najszybciej wznowić dostawy do klientów, co prawdopodobnie zajmie trochę czasu, biorąc pod uwagę czas realizacji zleceń. Wielu klientów szukało w tym czasie alternatyw i prawdopodobnie nie wróci już do zamówień w UPM. Jest to jednak cena, jaką będzie musiała zapłacić marka UPM.

 

Nawet jeśli krajowe oddziały firmy UPM nie są bezpośrednio zamieszane w całość kuriozalnego strajku, to właśnie im przyjdzie spić pianę z naważonego w Finlandii piwa. To właśnie sprzedawcy, którzy są najbliżej klienta, najbardziej muszą z całości się tłumaczyć i to na nich została wylana największa fala złości i frustracji klientów etykietowych. Odbudowanie fantastycznego wizerunku, jakie miało UPM przed strajkiem, będzie z pewnością trwało wiele lat. To będzie długi proces dla UPM, w trakcie którego klienci znów zdecydują się zaufać producentowi i uzależnić swoją egzystencję od kooperacji właśnie z UPM.
 

Jedna z największych europejskich drukarni etykiet powiedziała mi niedawno, z dwuznacznym uśmiechem na ustach, że firmie UPM udało się w tym czasie kilkakrotnie podnieść ceny, ale nie wyprodukowała dla nich ani jednej tony materiału.
 

A propos cen…
Ciekawym zjawiskiem jest fakt, iż w pierwszym kwartale 2022roku, UPM pomimo trwającego w branży papierniczej strajku zwiększył przychody ze sprzedaży o 12% do poziomu 2,507 mld euro. Utrzymanie wzrostowej tendencji przychodów wynika z rekordowego poziomu cen, wyrobów z drewna, papieru i energii jaki obserwujemy na rynku. Skutkiem czteromiesięcznego protestu, jest nie wykorzystana szansa wyższej sprzedaży oraz blisko 40% spadek zysku netto (139 mln euro, wobec 227 mln euro w I kw. 2021r.), zamiast notowanej w branży istotnej poprawy wyników.
 

Wasza
Izabela E. SEIDL Kwiatkowska
izabella@printernet.pl


PS: Uwaga w naszym własnym imieniu. Jeśli chodzi o rozwój cen, to obecnie również nas to dotyka. Ponieważ nadal chcemy drukować nasze czasopisma, zmagamy się z ogromnym wzrostem cen druku spowodowanym sytuacją na rynku papierniczym. Z tego powodu po raz pierwszy od istnienia PACKAGING Polska w połowie roku podniesiemy ceny za prenumeratę. Liczymy i ufamy, że nasi czytelnicy i partnerzy to zrozumieją.

« poprzedni   |   następny » « wróć

Komentarz miesiąca

Opakowania na „godzinę zero”

Przeprowadzka jest zabawna tylko w wieku 18 lat, kiedy masz torbę podróżną i plecak, ale nie w wieku średnim, kiedy masz 4 kartony z samymi patelniami, 250 par butów i osobną walizkę na kosmetyki.

Kiedy po 25 latach, w głowie tli się wizja przeprowadzki zawartości całego domu, rosną nadzieje na jej bezproblemowy przebieg. Zaplanowanie wszystkiego oraz spakowanie rzeczy na czas, a także pogodzenie jej z życiem codziennym, pracą oraz zaplanowanymi 7 miesięcy temu spotkaniami, to idealny plan. Nie ma nic gorszego niż to, że....

 

Stanowisko:
Region:
zobaczy wszystkie oferty